DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İç Mekan Tasarım Tarihi ve Teorisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 209
Güz
3
0
3
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İç mimarlığa dair çeşitli stilleri tanıtmak; mekânsal ve mobilya tasarımı açısından iç mekanları eleştirel bakış açılarını sunmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, iç mimarlık alanına ait kavramları tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, dönemsel stilleri iç mekan yaklaşımları açısından yorumlayabilecektir.
  • Öğrenci, tarihsel süreçte önemli binaları, mekanları ve mobilyaları tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, Mobilya stillerini tarihsel olarak değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci, mobilya terminolojisini tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, iç mekan kuramını kullanarak mesleğe eleştirel yaklaşım geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, tarihsel iç mekan tasarımlarını ve stillerini farklı kültürel bakış açılarından ele almaya odaklanır ve iç mekanda olanları bütünüyle anlamak adına bunların kalıtsal özelliklerini inceler. Ayrıca farklı stilleri, hareketleri ve bireysel artistik katkıları kapsayan iç mekan tarihi ve felsefesi konularını tartışır. Bununla birlikte uluslararası politik ve sosyal gelişimlerin yansımaları da ele alınır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş / İçmimarlık Kavramları ve Felsefesi
2 Tarihöncesi Devirden İlk Medeniyetler • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
3 Klasik Medeniyetler: Yunan ve Roma (1. Grup için Tatil) • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
4 Erken Hıristiyan, Bizans ve Romanesk; Geç Orta Çağ • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
5 İslam ve Asya Gelenekleri • Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000.
6 Rönesans • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
7 Barok, Rokoko • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
8 Neo-klasizm; Rejans; Viktoryen Dönem • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
9 Endüstriyel Devrim; Arts and Crafts Akımı; Art Nouveau; Eklektisizm; Art Deco • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
10 Modernizmin Doğuşu ve Yayılması • Architecture - Oriental Architecture/2. Faber and Faber, 1989 • Francesco Dal Co. Tadao Ando: Complete Works. Phaidon Press, 1997 • Said, Edward W. Orientalism. New York: Pantheon Books, 1978 Gayatri Chakravorty Spivak: "The Postcolonial Critic" (1990)
11 Geleneksel İç Mekanlar
12 Modernizmin Düşüşü • *Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986.
13 Postmodernizm • *Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986.
14 New Directions • Deborah Fausch, “Rococo Modernism: The Elegance of Style,” Perspecta vol. 32, Resurfacing Modernism (2001), pp. 9–17.
15 Tartışma ve Tekrar
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumları ve eğitseller
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
20
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
1
Portfolyo
Ödev
3
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
1
8
    Toplam
95

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest